Crowdfunding
Kluczową rolę w każdej zbiórce crowdfundingowej odgrywa kampania reklamowa.
W przypadku gdy w formule crowdfundingu prowadzona jest oferta publiczna papierów wartościowych, kampania ta jest nie tylko promocją działalności samego emitenta, ale i oferowanych przez niego papierów wartościowych. Choć coraz częściej znaczącą rolę odgrywają w niej media społecznościowe, dotychczasowa praktyka wskazuje, że zasadnicza część reklamy prowadzona jest na specjalnie przygotowanej na te potrzeby stronie internetowej (stronie emisji).
Odpowiedzialność za administrowanie stroną i treści na niej prezentowane ponosi emitent (przede wszystkim zarząd emitenta). Jest to istotne, gdyż bardzo często stanowi ona główne źródło wiedzy o spółce i prowadzonej ofercie. Prezentowane na niej informacje muszą cechować się rzetelnością bazować na prawdziwych danych. Komunikacja reklamowa także powinna być prowadzona w sposób odpowiedzialny, tj. w sposób, który nie nadużywa zaufania odbiorców, ich braku doświadczenia lub wiedzy.
Emitent powinien także informować inwestorów, że materiały zamieszczane na stronie i w mediach społecznościowych mają wyłącznie charakter promocyjny lub reklamowy, a decyzje inwestycyjne powinni podejmować przede wszystkim w oparciu o dane zawarte w dokumencie ofertowym.
Przypominamy: