eDeklaracje - system składania deklaracji o wysokości wpłat na pokrycie kosztów nadzoru
data aktualizacji
Uprzejmie informujemy, że system eDeklaracje służący do składania deklaracji o wysokości wpłat na pokrycie kosztów nadzoru, udostępniony nieodpłatnie przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego dostępny jest pod adresem https://deklaracje.knf.gov.pl/
System jest w chwili obecnej dostępny dla banków, zakładów ubezpieczeń, biur usług płatniczych, małych instytucji płatniczych oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych.
Jak się zarejestrować?
Po uruchomieniu przeglądarki internetowej i wpisaniu poprawnego adresu https://deklaracje.knf.gov.pl użytkownik uzyska dostęp do Formularza rejestracyjnego aplikacji eDeklaracje;
Aby przejść do rejestracji, należy kliknąć na ekranie głównym przycisk UTWÓRZ. Wyświetli się okno formularza rejestracyjnego;
Po wypełnieniu pól danych osobowych należy wybrać Podmiot lub Podmioty, dla którego/ których będą składane Deklaracje na pokrycie kosztów nadzoru. Podmiot można wskazać klikając przycisk WYBIERZ – wówczas pokaże się lista Podmiotów do wyboru;
- Po wybraniu Podmiotu należy wpisać 5 ostatnich cyfr indywidualnego numeru rachunku tzw. mikro kodu dla danego Podmiotu, a następnie kliknąć ZATWIERDŹ KOD;
Przed zakończeniem rejestracji należy zaznaczyć okienko *Potwierdzam zapoznanie się z regulaminem systemu eDeklaracje;
Aby zakończyć proces rejestracji, należy podpisać otrzymany Wniosek lub komplet Wniosków. Wniosek/Wnioski mogą zostać podpisane jedynie przez osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu. Komplet Wniosków należy bezzwłocznie przesłać do UKNF:
a. elektronicznie, podpisanych profilem zaufanym ePUAP osoby upoważniającej wnioskodawcę do składania deklaracji w imieniu Podmiotu nadzorowanego lub bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu osoby upoważniającej wnioskodawcę do składania deklaracji w imieniu Podmiotu nadzorowanego lub
b. pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny UKNF.
Po otrzymaniu prawidłowo wypełnionego wniosku pracownik UKNF akceptuje formularz rejestracyjny, tym samym użytkownikowi zostaje przydzielone konto – otrzymuje dostęp do korzystania z systemu.
UKNF drogą mailową informuje użytkownika o zaakceptowaniu wniosku i przydzieleniu konta oraz przesyła pierwsze hasło niezbędne do zalogowania w systemie (hasło powinno zostać zmienione po pierwszym zalogowaniu).
Zgłoszenie Awarii
Za pomocą formularza:
Zgłoszenia muszą zawierać nazwę firmy i numer telefonu kontaktowego, pod którym można uzyskać informacje i szczegóły związane ze zgłoszeniem.
Dokumenty
Instrukcje
W razie szczegółowych pytań prosimy o kontakt pod nr telefonu: 22 262 41 98 lub na adres mailowy: oplaty@knf.gov.pl.