Emitenci
Emitenci prowadzący zbiórki w formule crowdfundingu to w większości spółki nowo zawiązane albo tzw. start-up’y. Krótki okres działalności emitenta stanowi znaczne ryzyko inwestycyjne. Brak historii biznesowej i dokumentacji finansowej jest naturalną konsekwencją krótkiego okresu funkcjonowania i może zniechęcać potencjalnych inwestorów.
W celu nakłonienia inwestorów do podjęcia ryzyka związanego z inwestycją w akcje czy udziały takich spółek, emitenci często powołują się na osiągnięcia i wyniki podmiotów powiązanych z nimi jedynie pośrednio lub osobowo.
Posługiwanie się danymi finansowymi, czy wynikami innych podmiotów (np. podmiotów z grupy kapitałowej czy powiązanych z kadrą zarządzającą emitenta) stanowi działanie, które może zostać zakwalifikowane jako czyn nieuczciwej konkurencji. Emitenci nie mogą rozpowszechniać nierzetelnych informacji o swojej sytuacji finansowej i historii i doprowadzać w ten sposób do podejmowania przez inwestorów decyzji inwestycyjnych.
Aby właściwie informować o swojej historii finansowej i modelu biznesowym w ramach, którego funkcjonują, emitenci powinni przedstawiać: