Kluczową rolę w każdej zbiórce crowdfundingowej odgrywa kampania reklamowa. Prosta i zrozumiała komunikacja z uczestnikami rynku stanowi wartość dodaną szczególnie w sferze inwestycji i finansów.
Platforma crowdfundingowa powinna także informować inwestorów, że materiały zamieszczane na stronie i w mediach społecznościowych mają wyłącznie charakter promocyjny lub reklamowy, a decyzje inwestycyjne powinni podejmować przede wszystkim w oparciu o dane zawarte w arkuszu kluczowych informacji inwestycyjnych (AKI).
Przypominamy:
• Rzetelność i dokładność reklamy oraz jej spójność z treścią AKI mają kluczowe znaczenie dla ochrony inwestorów, w szczególności inwestorów detalicznych
• Do reklam mają zastosowanie przepisy prawa odnoszące się m.in się do ochrony konsumentów i nieuczciwych praktyk rynkowych
• Prowadzenie reklamy, która wprowadza inwestora w błąd może zostać zakwalifikowane jako czyn nieuczciwej konkurencji bądź nieuczciwa praktyka rynkowa
• Za niedopuszczalne należy uznać praktyki reklamowe, które prowadzą do zniekształcania decyzji inwestycyjnych inwestorów
• Nadzór nad sposobem reklamowania ofert publicznych crowdfundingowych stanowi nieodłączny element funkcji nadzorczej UKNF