Struktura organizacyjna Urzędu Komisji - Komisja Nadzoru Finansowego

Urząd Komisji

Departament Strategii i Efektywności Organizacyjnej (DSE)

Data aktualizacji:
  • Dyrektor - Joanna Marzycka
  • Sekretariat tel.: (22) 262-57-77

Do zadań Departamentu Strategii i Efektywności Organizacyjnej (DSE) należy budowanie, utrzymywanie i rozwijanie zintegrowanego zarządzania Urzędem Komisji, w tym:

1) koordynowanie wykonywania kontroli zarządczej w Urzędzie Komisji, w tym:

a) projektowanie, budowanie i utrzymywanie systemu kontroli zarządczej w Urzędzie Komisji, opartego na komponentowym modelu Urzędu Komisji,
b) integrowanie wszystkich podsystemów zarządczych w ramach systemu kontroli zarządczej,
c) standaryzowanie i integrowanie techniki zarządzania ryzykiem w Urzędzie Komisji,
d) dostarczanie informacji zarządczej uczestnikom procesów zarządczych poprzez komponentowy model Urzędu Komisji,

e) przeprowadzanie samooceny i oceny kontroli zarządczej w Urzędzie Komisji;

2) budowanie, monitorowanie i rozliczanie realizacji strategii Urzędu Komisji, w tym:

a) projektowanie dokumentów definiujących strategię Urzędu Komisji i ich uzgadnianie w Urzędzie Komisji,
b) planowanie wdrożenia strategii Urzędu Komisji,
c) monitorowanie strategii Urzędu Komisji,

d) prowadzenie przeglądów, ewaluacji i rozliczeń realizacji strategii Urzędu Komisji;

3) koordynowanie zarządzania zmianą w Urzędzie Komisji wprowadzaną przez realizacje programów, projektów i inicjatyw, w tym:

a) obsługa Rady Projektów,
b) prowadzenie biura projektów,
c) koordynowanie portfolio programów, projektów i inicjatyw oraz jego integrację z komponentowym modelem Urzędu Komisji,
d) opracowywanie planów, raportów oraz prognoz z realizacji programów, projektów i inicjatyw,

e) udzielanie wsparcia metodycznego dla uruchamianych i realizowanych projektów oraz inicjatyw;

4) koordynowanie podsystemu zarządzania procesowego w Urzędzie Komisji, poprzez:

a) budowanie i utrzymywanie architektury procesów Urzędu Komisji w komponentowym modelu Urzędu Komisji,
b) ustalanie właścicieli procesów oraz innych ról procesowych niezbędnych dla zarządzania procesami,
c) budowanie i utrzymywanie mechanizmów pomiarowych procesów,

d) wspieranie właścicieli procesów w ustalaniu, identyfikowaniu, mierzeniu oraz aktualizacji i optymalizowaniu procesów;

5) koordynowanie podsystemu zarządzania przez cele krótkookresowe w Urzędzie Komisji, poprzez:

a) koordynowanie rocznego cyklu zarządzania przez cele, składającego się z procesów planowania, monitorowania i rozliczania celów krótkookresowych,
b) wspieranie właścicieli celów krótkookresowych w wyznaczaniu i monitorowaniu celów krótkookresowych oraz ich mierników i ryzyk,

c) wykonywanie rozliczeń z realizacji zaplanowanych celów krótkookresowych;

6) koordynowanie podsystemu zarządzania zadaniami Urzędu Komisji, poprzez:

a) analizowanie, projektowanie i modelowanie struktury organizacyjnej Urzędu Komisji oraz zadań wchodzących w jego skład komórek organizacyjnych, w ramach komponentowego modelu Urzędu Komisji,
b) koordynowanie przygotowywania projektów statutu i regulaminu organizacyjnego Urzędu Komisji,
c) opracowywanie wzorca wewnętrznego regulaminu komórki organizacyjnej,
d) opiniowanie projektów wewnętrznych regulaminów komórek organizacyjnych, w zakresie ich zgodności z regulaminem organizacyjnym Urzędu Komisji oraz wzorcem, o którym mowa w lit. c;