Q&A do Rekomendacji LSK - Komisja Nadzoru Finansowego

Pytanie 1. Czy w Rekomendacji 15 został wprowadzony wymóg dokonywania naprawy pojazdu wyłącznie na rynku lokalnym wyznaczonym miejscem zamieszkania uprawnionego?

Pytanie 2. Czy Rekomendacja 15.2 wymaga zrównania metody kosztorysowej rozliczenia szkody z metodą serwisową, tj. czy wynik ustalenia odszkodowania jedną i drugą metodą ma być taki sam?

Pytanie 3. Czy, zgodnie z Rekomendacją 15.3, przy szacowaniu kosztów naprawy powinna zostać zastosowana cena najwyższa, najniższa czy może średnia z danego rynku lokalnego?

Pytanie 4. Jak zgodnie z Rekomendacją 15.3 ustalić wysokość odszkodowania jeżeli na terenie danej gminy lub powiatu nie ma warsztatu naprawczego posiadającego np. autoryzację marki producenta pojazdu.

Pytanie 5. Czy zgodnie z Rekomendacją 15.3 można ustalić wysokość odszkodowania z zastosowaniem cen z miejsca naprawy pojazdu?

Pytanie 6. Czy Rekomendacja 16 wprowadza faktyczny zakaz organizowania przez zakład ubezpieczeń naprawy pojazdu w warsztacie naprawczym położonym poza rynkiem lokalnym uprawnionego?

Pytanie 7. Czy Rekomendacja 17.3 oznacza, że w umowach pomiędzy zakładami ubezpieczeń i współpracującymi z nimi warsztatami naprawczymi niedozwolone są postanowienia umowne dotyczące rabatów i upustów?

Pytanie 8. Czy rekomendacja 17.3 dopuszcza możliwość stosowania przez zakład ubezpieczeń w kosztorysach rabatów?

Pytanie 9. Czy zakład ubezpieczeń może stosować zasady określone w Rekomendacji 22 przy ustalaniu odszkodowania za szkodę w pojeździe?

Pytanie 10. Czy Rekomendacja 25.1 oznacza, że w sytuacji zawarcia ugody zakład ubezpieczeń powinien przeprowadzić postępowanie likwidacyjne?